Ile kosztuje pozycjonowanie strony? Poradnik dla firm

Widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google to podstawa. Właśnie dlatego coraz więcej biznesów inwestuje w SEO (Search Engine Optimization), czyli w optymalizację strony pod wyszukiwarki internetowe, a konkretnie pod wyszukiwarkę Google. Z jakimi kosztami związanie jest pozycjonowanie stron i jakie działania są niezbędne? Zachęcamy do lektury!

Koszt pozycjonowania – od czego zależy?

Warto już na wstępie zaznaczyć, że koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego uzależniony jest od kilku czynników, przede wszystkim od  konkurencyjności branży, zakresu działań, jakie wykonać będą musieli specjaliści, liczby wybranych słów i fraz kluczowych, a także od aktualnej pozycji strony, jej historii czy jakości  treści. Cena uzależniona jest także  tego, czy mówimy o pozycjonowaniu lokalnym – w obrębie województwa czy kilku miejscowości, ogólnopolskim czy globalnym. 

Cena pozycjonowania 

Zanim zaczniemy szukać agencji SEO, powinniśmy uświadomić sobie, że tanie pozycjonowanie to nie zawsze dobre pozycjonowanie. Pamiętajmy, że skuteczne działania wymagają odpowiedniego budżetu. Roboczogodziny specjalistów, publikacja artykułów, w przypadku domen pozycjonowanych na rynki zagraniczne tłumaczenie treści  i inne działania generują koszty. 

Dobrze tutaj podkreślić, że inwestycja w SEO z pewnością się zwróci, a my będziemy mogli cieszyć się  efektami w postaci  wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, wartościowego ruchu na stronie, większej rozpoznawalności, a co za tym wszystkim idzie, większymi zyskami.

Z jakim wydatkiem powinny więc liczyć się osoby, chcące pozycjonować swoją stronę internetową? Mówimy tutaj o wydatku rzędu kilkuset złotych miesięcznie, cena pozycjonowania może wynosić zarówno 300 zł, jak i  3000 zł.

Zakres działań SEO

Pozycjonowanie to wieloetapowy proces, który, jak już zaznaczyliśmy powyżej, generuje koszty. Jakie działania są tutaj konieczne? Przede wszystkim:

  • Audyt SEO – przeprowadzenie audytu seo to podstawa w przypadku pozycjonowania stron. Za sam audyt zapłacimy kilkaset złotych, ale uwaga, wiele agencji zapewnia wykonanie audytu za darmo – w ramach współpracy. 
  • Dobór fraz i słów kluczowych – skuteczne pozycjonowanie wymaga dobru słów i fraz kluczowych. Zanim wybierzemy odpowiednie słowa, dobrze przeprowadzić analizę konkurencji, tutaj niezbędne będą specjalistyczne narzędzia, na przykład Google Search Console,  Google Analytics, Surfer SEO, Ahrefs – dostęp do narzędzi w większości jest płatny. 
  • Link building – budowanie wartościowego profilu linku to ważny czynnik rankingowy, dobrze powierzyć tę kwestię specjalistom, nawet jeśli generuje to koszty.
  • Content marketing – wartościowe, zoptymalizowane pod kątem słów i fraz kluczowych treści, które będą odpowiedzią na najczęściej zadawane pytania, artykuły sponsorowane, artykuły blogowe, poradniki, optymalizacja treści, które już są na stronie internetowej to krok w stronę wysokich pozycji. Przygotowanie treści przez copywritera generuje jednak koszty. Niekiedy przygotowanie treści jest wliczone w comiesięczny abonament, czasem trzeba za nie zapłacić dodatkowo. Koszt 1000 zzs to około 30-70 zł.
  • Monitoring pozycji – w procesie pozycjonowania stron internetowych niezmiernie ważny jest stały monitoring pozycji.

Pozycjonowanie warto uzupełnić o działanie dodatkowe, między innymi o kampanie Google Ads, Facebook Ads, które wygenerują dodatkowe koszty, przynajmniej 300-400 zł netto miesięcznie.

Pozycjonowanie stron cennik

Poniżej prezentujemy przykładowy cennik pozycjonowania stron. Mamy tutaj trzy pakiety, w różnych cenach, zawierające różne usługi.

Pakiet I – ok 500-700 zł netto/mc

Zakres prac:

  • wytyczne SEO  i wdrożenie zmian
  • analiza historii domeny
  • research konkurencji
  • do 50 monitorowanych fraz
  • optymalizacja podstron
  • rozbudowa treści (do 1000 znaków/m-c)
  • link Building i recenzje
  • raportowanie i wsparcie
  • dedykowany opiekun
  • drobne zmiany na stronie – do 1h/m-c

Pakiet II – około 700-900 zł

  • audyt SEO i wdrożenie zmian
  • analiza historii domeny
  • research konkurencji
  • analiza treści na stronie
  • dostosowanie strony do wyświetlania na urządzeniach  mobilnych
  • do 100 monitorowanych fraz
  • optymalizacja wszystkich podstron
  • rozbudowa treści do 3000 znaków/m-c
  • poradniki blogowe – 1 wpis miesięcznie
  • link Building
  • raportowanie i wsparcie
  • dedykowany opiekun
  • raporty widoczności domeny
  • drobne zmiany na stronie – do 2h/m-c

Pakiet III – ok 1000-1400 zł

  • audyt SEO i wdrożenie zmian
  • analiza historii domeny
  • research konkurencji
  •  analiza treści na stronie
  • dostosowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych
  • audyt linków przychodzących i wychodzących
  • pozycjonowanie fraz bez limitu!
  • do 200 monitorowanych fraz
  • optymalizacja wszystkich podstron
  • treści na stronę do 5000 znaków/m-c
  • poradniki blogowe – 2 wpisy miesięcznie
  • konsultacje z Copywriterem
  • link Building i recenzje
  • linki NAP
  • wpisy sponsorowane
  • raportowanie i wsparcie
  • stały kontakt z pozycjonerem
  • dedykowany opiekun
  • raporty widoczności domeny
  • raporty pozycji
  • drobne zmiany na stronie – do 3h/m-c

Agencja SEO – na co zwrócić uwagę?

Jak już wspomnieliśmy powyżej, cena optymalizacji seo uzależniona jest od kilku czynników. Właśnie dlatego bardzo dobrym, praktykowanym przez niektóre agencje, między innymi  przez 1st place z Poznania, rozwiązaniem jest przygotowanie  indywidualnej, bezpłatnej  wyceny.

Podsumowanie

Ceny pozycjonowania uzależnione są od  wielu czynników, między innymi takich, jak  konkurencyjność branży, liczba fraz kluczowych, działania z zakresu content marketingu i wiele innych. Warto jednak zainwestować i cieszyć się z długotrwałych efektów.

Już dziś zainwestuj w SEO i zwiększ konkurencyjność  Twojego biznesu!

Partner wpisu

1stplace.pl Pozycjonowanie i Marketing

Adres: Karola Libelta 1a/14

Miasto: 61-706 Poznań

Telefon: +48 733 831 633

1 comment on “Ile kosztuje pozycjonowanie strony? Poradnik dla firm

  1. Warto powiedzieć, że to wycena konkretnej firmy i nie wszystko się da pakietować. Każda firma ma swoje potrzeby i możliwości 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *